niedziela, 27 czerwca 2010

the englishman in nevada city\\

Kocham mojego brata! Dziś szczególnie mocno. Przechodzę koło jego pokoju i słyszę nieznaną mi piosenkę.

kto powiedział, że psychodelia to czaszki?
foto z Myspace

- Młody! Czego słuchasz?
- Nie wiem!
- Jak to nie wiesz?
- Nie jest podpisane. Jak znajdę to ci wyślę linka...

Wracam do pokoju. Czekam. Wytężam słuch. Muzyka dobiegająca z jego pokoju intryguje. Jest! Otwieram link. Ściągam. Włączam. Odpływam i jakiś czas mnie nie ma. EP-ka się kończy. Ja chcę jeszcze raz!

Tak właśnie poznałam Kings & Queens. Ktoś użył ich kawałka 'National Divide' w filmiku rowerowym, który oglądał mój brat. A ja się zakochałam. Portale internetowe przyklejają im głównie etykietki z napisem 'indie', 'psych','folk'. O to ostatnie osobiście średnio bym ich posądzała, ale ok. Najbardziej trafny opis swojego brzmienia mają na Myspace. "Sounds like a horse slowing down'. Dokładnie.

A wszystko zaczęło się gdy w 2006 roku rozpadł się zespół The Pleased (tak, ten od Joanny Newsom). Rich Good urodzony w Crawley (południe Angli) wraz z swoją żoną Andreą osiedlili się w Nevada City i założyli Kings & Queens. Cztery lata później mają na koncie 6 pozycji i wspólne koncerty z cudowną Bat For Lashes czy Howlin Rain. Ja katuję 'The Dream Ends in Fury' czyli pierwsze LP. Tymczasem oni kwietniu tego roku wydali już trzecie. Nosi tytuł 'Jet in Carina'.

Jakbym się nie namęczyła i tak nie napiszę o nich trafniej niż oni sami o sobie. Nieczęsto się zdarza żeby zespół potrafił coś tak ciekawie i trafnie o sobie napisać, dlatego zdecydowałam się na cytat:

'The music trips down the mountains to the scrubby desert, landscape affecting sound. Kings & Queens is darkly psychedelic dream-pop (sparkling with tints of Peter Green-era Fleetwood Mac, Neu!, Roxy Music and Nick Drake); a layer cake of delayed guitars and analog organs twist and grind while harmony vocals float above a relentless rhythm section. These songs will see you warmed and alarmed. It gets under your skin.'


Co jeszcze mogę dodać? Posłuchajcie. Dajcie się zaczarować.

Fragmenty 'The Dream Ends in Fury' do ściągnięcia tutaj.

Kings & Queens to:

Andrea Good
Rich Good
David Torch
Art Echternacht

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz